Ranking „Szkoły Kompetencji Przyszłości”

We wrześniu 2016 roku dziennik Rzeczpospolita wspólnie z Social Wolves po raz drugi opublikował ranking „Szkoły Kompetencji Przyszłości”.

Ranking powstał na podstawie wyników uzyskanych w Olimpiadzie „Zwolnieni z Teorii” i uwzględnia 150 szkół z najlepszymi wynikami spośród szkół ponadgimnazjalnych, których uczniowie wzięli udział w olimpiadzie.

W roku szkolnym 2015/2016 ponad 11 tysięcy uczniów z 1109 szkół ponadgimnazjalnych zainicjowało swój autorski projekt społeczny w praktycznej i zespołowej olimpiadzie „Zwolnieni z Teorii”.

Ranking wyróżnił naszą szkołę, jako jedną ze 150 szkół, których uczniowie najlepiej poradzili sobie z wyzwaniem olimpiady.

Projekt „Naładowani poMOCĄ”, który realizowali nasi uczniowie, znalazł się na 27 miejscu rankingu. Uczniowie udowodnili, że potrafią się odnaleźć w praktycznym działaniu, zdobyli wiedzę z zakresu zarządzania projektem, autoprezentacji czy pracy zespołowej.

W roku szkolnym 2015/2016 w rankingu pod uwagę wzięte zostały dwa kryteria:

  •    autorzy projektów – liczba uczniów szkoły, którzy ukończyli swój projekt społeczny, tj. zostali finalistami olimpiady w odniesieniu do liczby uczniów w szkole
  •    jakość projektów – suma punktów zdobytych podczas realizacji projektu przez projekty danej szkoły, w tym punkty zdobyte za nagrody.

W naszej szkole realizowane były 4 projekty:

  •     Naładowani pomocą
  •     Red life – DAWCY ŻYCIA
  •     Zalajkuj zdrowie
  •     Małe miasto, wielki sukces

Wszystkie projekty zostały ukończone, a uczestnicy projektów zostali finalistami olimpiady. Wyróżniony projekt realizowała grupa w składzie: Agata Grabowy, Katarzyna Michalska, Karolina Pryga, Joanna Dzik i Paulina Niewiadomska. Zespół projektowy otrzymał Brązowego Wilka za najlepszy projekt w szkole, zdobywając:

- 3 miejsce na 59 możliwych w kategorii zbiórka charytatywna;
- 28 miejsce na 423 możliwych w kategorii społeczność lokalna;
- 6 miejsce na 86 możliwych w województwie podkarpackim.

Biorąc udział w Olimpiadzie "Zwolnieni z Teorii", wszystkie grupy projektowe uzyskały Certyfikat Project Management Priciples oraz nabyły wiele umiejętności. Nasi uczniowie pokazali, że posiadają właściwe kompetencje, potrafią je wykorzystać w praktycznym działaniu i odnieść sukces.

To ogromne osiągnięcie naszych licealistów! Gratulujemy im sukcesu, a obecnych uczniów zachęcamy do udziału w kolejnej edycji Olimpiady!

                                                                                     Aneta Grabiec