I część dnia od 6:00 do 9:00

 6.30-8.00 Przychodzenie dzieci do przedszkola. Czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Zabawy swobodne, spontaniczne.

Indywidualna praca z dziećmi. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela, w tym obowiązkowe zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne o wielostronnym ruchu.

8.00-8.15 Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych  i estetycznych.

 

8.15-9.00 Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. Mycie zębów.

  

II część dnia od 9:00 do 12:00

 

 9.00-10.00 Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. 

 

10.00–11.15 Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, prace, porządkowe, wycieczki, spacery. Zabawy swobodne, spontaniczne.

 

11.15-11.30  Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.

 

11.30-12.00 Obiad Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu.

 

III część dnia od 12:00 do 16:30

 

12.00-12.15 Przygotowanie do leżakowania. Słuchanie bajek czytanych przez nauczycielki i zaproszonych gości (grupy młodsze).

 

12.15 – 13.45 Leżakowanie grupy młodsze. Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci: konstrukcyjne, tematyczne (grupy starsze).

 

13.45-14.00  Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.

 

14.00 -14.20 Podwieczorek. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku.

 

14.20-16.30 Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne.