Projekt z języka angielskiego „Talk to me! – organizacja alternatywnych zajęć językowych dla młodzieży”
W roku szkolnym 2008/2009 nasza szkoła zgłosiła się do udziału w projekcie „Talk to me! organizacja alternatywnych zajęć językowych dla młodzieży” organizowanym przez Małopolskie Centrum Edukacji w Rabce Zdroju. Projekt ten realizowany był przez 3 kolejne lata pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013. Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałania 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia.
Do najważniejszych celów projektu należało:
$1· Wdrożenie innowacyjnych metod nauczania języka angielskiego
$1· Popularyzacja języka angielskiego oraz kultury krajów anglojęzycznych wśród młodzieży
$1· Doskonalenie sprawności językowych
$1· Rozwijanie zainteresowań językowych uczniów
$1· Przygotowanie do matury i egzaminu certyfikującego FCE
$1· Zmniejszenie dysproporcji w nauczaniu języków obcych pomiędzy miastem a wsią
$1· Wyrównanie szans edukacyjnych
Projekt zakładał realizację wymienionych celów poprzez organizację trzyletniego programu nauczania języka angielskiego w formie pozalekcyjnych warsztatów językowych, powiązanych z zajęciami dodatkowymi, prowadzonymi wyłącznie w języku angielskim.
Ścieżka edukacyjna składała się z 4 bloków tematycznych:
$11. blok podstawowy – zaplanowany w formie warsztatów z języka angielskiego
$12. blok warsztatowy - zaplanowany w formie zajęć hobbystycznych w postaci tańca, fotografii, bądź walk wschodnich kończących się obowiązkiem napisania eseju w języku angielskim.
$13. blok turystyczny - zaplanowany w formie wycieczek szkolnych o charakterze historyczno – rekreacyjnym powiązanych z nauka języka angielskiego.
$14. blok wakacyjny - zaplanowany w formie letnich obozów językowych na terenie Polski dla uczniów z najlepszymi wynikami w nauce. W ramach obozów zorganizowane zostały intensywne zajęcia językowe powiązane z zajęciami sportowymi i rekreacyjnymi.
Głównym celem projektu było praktyczne opanowanie „żywego” języka oraz swoboda wypowiedzi w codziennych sytuacjach, toteż nauczanie oparte zostało o model komunikatywny. Preferowaną formą pracy była praca w grupach w formie konwersacji, oparta na współpracy z uczniami, braku kar jak również wzajemnym porozumiewaniu i motywowaniu do nauki.